Tarte tatin traditionnelle

Ne-am propus sa renastem acel parfum din copilarie si-am gatit o tarta tatin traditionala. (in poza avem un puzzle de mere si foietajul)

Iata reteta pentru tarte tatin (4 portii):

Ingrediente :

1 aluat foietaj (temperatura camerei)

4-5 mere acrisoare

1-2 stible micute de rozmarin (optional)

Caramela de sos de soia :

100 gr zahar

25 gr unt

O lingurita de sos de soya

2 linguri de apa

Decorati cu ce va place. Noi am utilizat jumatati de alune si flori de gorse galbene.

Metoda de preparare :

1.Pregatim un disc din aluatul foiatej, in dependeta de forma vasului in care vom gati tarta. Noi am ales o tigaie de fonta cu diametrul de 12 cm.

2.Am pus discul pe hartie de copt, apoi am gaurit-o usor cu o furculita. Dupa am asezat-o la congelator.

3.Am pregatit caramela intr-un vas de gatit sos :

Am pus in vas zaharul si apa. La foc mediu. Apoi cand zaharul a s-a topit si a devenit usor auriu, am adaugat untul si am amestecat cu un tel foarte rapid astfel incat sa evitam arderea lui si sa obtinem o caramela matasoasa, putem continua amestecarea pe un foc mediu spre mic, pana cand caramela e uniforma. Adaugam la fine o lingurita de sos de soya si amestecam iarasi cu telul pana incorporam acest sos si caramela redevine uniforma.

4.Turnam caramela in tigaia de fonta. Puteti arunca pe caramela racita un betisor de scortisoara sau o steluta de anason, noi am aruncat doua stible de rozmarin. Sau putem lasa caramela asa cum este.

5.Merele curatate si taiate le aranjam cum ne place. Noi am ales varianta rustica.

6.Peste mere punem discul de foietaj. Cu un cutit gaurim in cateva locuri aluatul. Aceasta va permite evaporarea lichidului mult mai efficient. Peste discul de aluat presuram niste zahar pudra.


7.Plasam tarta la cuptor : 180 de grade celsius pentru 25-30 min, in dependenta de cuptor. Uneori caramela poate sa debordeze, de aceea e mai bine sa plasam vasul cu tarta pe un tava mai mare.


8.Cand tarta este coapta, o scoatem din cuptor, o lasam sa se aseze 10 min, apoi o rasturnam intr-o farfurie, cu mare grija caci caramela e inca fierbinte, o feliem si o servim cu inghetata.


Bon appetit !

Pe foarte curand… ❤

Leave a comment